اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سرسنگی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

هفته آینده دانشگاه تهران میزبان روحانی / تقدیر از برترین‌های کنکور

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به حضور حسن روحانی در این دانشگاه و آغاز سال تحصیلی نمادین دانشگاه‌ها در هفته آینده گفت: قرار است در این مراسم از نفرات برتر کنکور تقدیر شود.

هفته آینده دانشگاه تهران میزبان روحانی / تقدیر از برترین‌های کنکور

مجید سرسنگی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی هر ساله به صورت سنتی در دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور برگزار می‌شود و جمعی از اساتید و دانشجویان و مدیران ارشد حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی در آن حضور پیدا کرده و رئیس‌جمهور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: سال جاری علاوه بر حسن روحانی رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تهران حضور پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از اساتید دانشگاه تهران و یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از جمع اساتید و دانشجویان سخنرانی کرده و نقطه نظرات خود را در باب دانشگاه و آموزش عالی مطرح خواهند کرد.

سرسنگی افزود:‌در این مراسم قرار است به کسانی که در کنکور حائز رتبه‌های برتر شده‌اند جوایز و هدایایی تقدیم شود که این افراد این جوایز را از دستان رئیس‌جمهور دریافت خواهند کرد.

وی گفت:‌نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه تهران در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد ضمن اینکه رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم نکاتی را در باب موضوعات مطرح دانشگاهی و نظام آموزش عالی بیان خواهند کرد.

سرسنگی افزود:‌در این مراسم آغاز سال تحصیلی به صورت رسمی در دانشگاه تهران رئیس‌جمهور هم دیدگاه‌های خود را با موضوع توسعه علمی کشور و مسائل مرتبط با آموزش عالی بیان خواهد کرد.

وی درباره احتمال مطرح شدن مشکلات دانشگاه‌ها و آموزش عالی از سوی رؤسای دانشگاه‌ها و بیان این موضوعات به حسن روحانی قبل یا بعد از این مراسم گفت: ارتباط دولتمردان با دانشگاه‌ها و رؤسای آن و نظام آموزش عالی فقط در حین مراسم این چنینی نیست. به طوری که در طول سال بارها و بارها مشکلات و مسائل مربوط به دانشگاه‌ها از سوی مسئولین مرتبط به صورت مکتوب و حضوری به رئیس‌جمهور یا معاون اول وی اعلام می‌شود اما مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود امری نمادین و هر ساله است که ویژگی ممتازی دارد و آن رسمی شدن آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول